Thursday, March 29, 2007

HNT-Tie Dye #9-Frugal, Practical, and...

When I was learning to tie dye and the apron didn't turn out quite the way I wanted, I thought I should find a way to practice techniques and patterns cheaply and without ruining an entire article of clothing should my experiments fail. I did a bunch of floursack kitchen towels and men's handkerchiefs. I rather liked having funky dishtowels so whenever I had just a little bit of leftover dye I'd make another one instead of dumping the dye down the sink. The question was how to present a boatload of dishtowels for HNT in a somewhat interesting manner. Given that my kitchen rules are simple (If you enter while I am cooking be prepared to either help me or dance with me...since music is always playing) I thought this little collage would be appropriate.

I present to you...











The Dance of the Seven Dish Towels
(Yes, I am really wearing 7 dishtowels. Insanity knows no bounds.)

Dance of the 7 dishtowels



Happy HNT!

47 comments:

G-Man said...

I don't know Doctor...One minute he was sitting at his computer, and the next minute he was rendered inoperative, he could only mumble the words 'Tie Dye Trini' over and over!
Maybe he'll never recover!

...Yeah, but look at that smile!!

G-Man said...
This comment has been removed by the author.
Jocelyn said...

I love this. You are just too fun.

Btw, I like your new profile photo--very smart and coy!

Sexy Butterfly said...

Love the pics!
HHNT. :)

Phain said...

i absolutely adore you

Gary said...

Clever idea. I like that red one the best.

barefoot_mistress said...

LOL Lime, how cute you are in those veils, erm, dishtowels! Love it.

We had a lot of tie dyed towels and sox for the longest time as well....and underwear!

HHNT Lime

MONA said...

Wow lime, you look great in your new profile pic...& also those other pics too...

bsoholic said...

haha, check your gmail soon - these pics can be animated. :D

HHNT :)

Diesel said...

What's a HNT? Can you give me a HNT?

I'm planting fruit trees tomorrow. But I still need to get a lime.

LushlyMe said...

How exotic! HHNT!

Blissfully Wed said...

Love your insanity.

;)

~Him

cathy said...

You and your towels should get together with me and my belly dancing music.We would be great traffic stoppers

Charlie said...

These pics make you look so free! Fantastic. Happy HNT!

Mark Leslie said...

Ah yes, the exotic and intoxicating dance of the seven dish towels. One NEVER forgets their first time seeing it performed. LOL! Happy HNT!

Stealth said...

HEE HEE...I am with Phain on this one...

You are positively addicted and addictive!

J'adore!

RennyBA said...

I'll gladly help you in the kitchen! Give me the towel; then you can wash and I do the drying:-)

SeaRabbit said...

Amazing!! I love that! Happy Tie Dye HNT!

rob said...

Love your profile picture.

KFarmer said...

I can hear the music in the back ground.. ba-da-da-da-da, ka-ching! You're such a character- adorable-:) Happy HNT!

SignGurl said...

Very clever of you to tie dye dish towels. You should market them and become a millionaire.

You are gorgeous, my dear!

Top cat said...

You are great! Love this dance of the tie-dye towels.
I enjoyed your slideshow. You have beautiful eyes.:)
HHNT
tc

Zoely said...

Lime you are so damn funny. that's why we all love you so.
HHNT!

Jericho said...

I need to dry my hands.... may I?

airplanejayne said...

Lime -- YOU ARE A NUT!!!!!

PLEASE,PLEASE,PLEASE come to the Rogue next year. I need you in the audience....and perhaps on stage.

Dan said...

Look at you, you bewitching hottie you (wow, I used the word "you" three times in one sentence).

I love your new profile photo.

Ag said...

You go girl

HHNT

Hypersonic said...

Michelle, you should stop doing this to me. It's been over 2 months since I've seen my wife and you know that you get me all hot and bothered, and now you through this at me!!!?

I'm off for a cold shower.

Ameratis said...

I tried to learn that dance but haven't quite gotten it down yet, perhaps it is because my dish towels are plain....hmmm

awesome HNT

ttfootball said...

Lime them is some real big dish towels, i sure people was hoping they was smaller ;-)

MyUtopia said...

LOL, you are so funny! Happy HNT

keda said...

brilliance! as ever.

happy hnt gorgeous ;)

AndyT13 said...

I! Love! It!
Also, I'm very partial to the yellow, blue and white one!
Alas, you don't get NEARLY naked enough in this post. Please correct that next tme. Thank you.

steve said...

Nice very very nice!!

Lolly said...

Yep, tie-dyed dishtowels! Colorful and cute... and you can wear them if you need to.
Uh, you are going to wash those before you dry dishes with them, right? ;)

Doo Dah said...

I LOVE IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blither said...

You teach me so much.. You just do. I'm gonna go practice this right now.

Balou said...

Dance little butterfly, dance! I can hear the music. You are too fun.

I concur with the others with the new profile photo - lot's of attitude.

tkkerouac said...

love you sense of fun!

~Tim said...

Perfect! I want that one....

jillie said...

OK...now where did my msg go? DANG!

ANYWHOOOOO...I love your blog today and you look like you having the time of your life in your kitchen...dancing and whatnot.

Hey...I won't let you pay for shipping on the lemons but I will trade you for a tye dye?? I can wear for one of my HNT :o)

HHNT

Now I hope this one posts because I can't remember what I said in the first one and I'm sure in 5 min I'll forget what I wrote in THIS one...d'oh!

Bridget Jones said...

you are the most fun person I know! Nice dancing!

Moosekahl said...

I just want to know how long that took to assemble :)

Apple said...

You can start your own dance-wear line! Loved this.

snavy said...

Is The Dance of 7 Face Cloths next week? :p

You are awesome Miss Lime!!

HHNT

Cosima said...

:D I want one too! It would add so much fun to doing the dishes.

Groovy Lady said...

I have no idea what HNT is, but you just made me snort Dr. Pepper up my nose from laughing.. it was kinda painful. :D

Great looking dish towels btw!